Sunday, May 13, 2012

Ibu Ku Tercinta


Tanggal 13 Mei setiap tahun merupakan sambutan Hari Ibu seluruh dunia..

Selamat Hari Ibu kepada ibu saya dan ibu mertua. 

Semoga kalian berdua diberi kesihatan yang baik dan diberi kesejahteraan dunia & akhirat.

Tak lupa juga kepada ibu2 yang berada di seluruh dunia ini.

PEPATAH syurga di bawah tapak kaki ibu sekali gus mengingatkan kita kepada betapa besar jasa ibu bapa dalam mendidik dan mematangkan kita menjadi manusia berguna.

Jasa kalian semua tiada tandingannya.

Ibu saya
Ibu mertua

Ibu
Ketika aku sedih
Kaulah ubat kepada duka laraku
Mendengar segala luahan hatiku

Ibu
Ketika aku gembira
Engkau juga turut berkongsi kegembiraan itu
Dengan senyuman penuh syukur

Ibu
Bila gelisah menyelubungi jiwaku
Engkau masih bersamaku
Memberiku kekuatan dan ketenangan

Ibu
Selagi hayat dikandung badan
Aku akan sentiasa mendampingimu
Sehingga ke akhir hayatku


Selamat Hari Ibu...Sesungguhnya saya amat menyayangi ibu2 saya..
Lagu ini sentiasa mengingatkan saya segalanya tentang ibu...


Syurga di bawah Telapak Kaki Ibu
Artis: Aisyah

Duhai apakah gerangan budi balasan
Bagi insan melahirkan, membesarkan

Bercucuran airmata bila mengenangkan
Betapakah besar budi ibunda berikan
Siang malam menderita
Hingga entah bila
Sungguh besar pengorbanan
Ibunda berikan

Tiada bahagia jika tiada
Doa puja restu
Syurga itu telapak kaki ibu



Semoga saya juga akan menjadi ibu yang terbaik untuk bakal anak2 saya akan datang...

No comments:

Post a Comment