Wednesday, March 28, 2012

Jom Makan!

MAKANAN

Makan...
Makan...
dan Makan...

Emmm...memang best kalau dapat makan kan?
Lagi2 dapat makan makanan kegemaran kita..
Tapi....
...............................
........................................
..............................................
Berpada-pada OK?
Nanti boleh jadi obesiti...
Kang diri sendiri juga yang susah...

Kalau nak bercerita mengenai makanan ni banyak. Macam2 makanan ada kat Malaysia ni.

Kita patut bersyukur pada Allah s.w.t kerana memberi kita rezeki yang melimpah ruah jika nak dibandingkan dengan negara2 yang susah seperti Somalia, Afghanistan dan Iraq.

Di Malaysia...
Pergi kemana sahaja mesti ada kedai makan/restoran.
Begitu mudah untuk kita mendapat makanan bukan?
Alhamdulillah atas kurniaan nikmatNya yang tak terhingga.
Semoga Dia tidak putus menurunkan rezeki kepada kita.

Semalam sedang saya terfikir juadah apa yang hendak dihidangkan untuk makan malam bersama suami, terlintas di fikiran saya untuk membuat kuih apam.

Bila tengok di internet, macam2 corak ada. Jadi saya dengan penuh semangatnya pergi ke dapur untuk membuatnya. Inilah hasilnya...

Apam Polkadot vs Apam strawberry




Untuk sesiapa yang berminat, saya juga menerima tempahan.

Harga:

Apam polkadot
                       50 biji = RM15
                      100 biji = RM 28

Apam Strawberry
                       50 biji = RM18
                      100 biji = RM34

Corak2 lain saya akan update kemudian...
Contact : amyza0105@gmail.com

No comments:

Post a Comment